ŞENER DANYILDIZ/ Yönetmen-Şair-Yazar


HIZDA EN KÜÇÜK HATA ÖLDÜRÜR

HIZDA EN KÜÇÜK HATA ÖLDÜRÜR


 

Çağdaş yaşam, kuralları da beraberinde getirir. Birlikte yaşayan insanların rahat, huzurlu ve güvenli bir yaşam sürdürebilmesi için herkesin kurallara aynı ciddiyetle riayet etmesi gereklidir.

Günümüzde insan hayatının vazgeçilmez bir parçası olan trafikte de pek çok kural mevcuttur. Bu kurallara uymak hem çağdaş yaşamın hem de can güvenliğini korumanın zorunlu bir parçasıdır. Trafik kurallarına önem vermemek, dikkat etmemek ve bir kez bile olsa bunları ihlal etmek hem kişinin kendisini hem de başkalarını ciddi şekilde tehdit etmektedir.

Can ve mal güvenliğimizin teminatı olan trafik kurallarına uyulmadığında ceza anlamında da bir bedeli vardır.

Cezalar, kural ihlallerini önlemeye yönelik caydırıcı ve ders niteliği taşır ancak bu cezalara bir yük olarak bakmak ve trafik kurallarına uymadan sadece cezadan kurtulmak amaçlı hareket etmek, hayati tehlikelere sebep olmaktadır.

Trafikte konulan her kural, bilimsel araştırmaların ve ne yazık ki acı deneyimlerin sonucunda ortaya çıkmıştır. Kurallar, aynı acı deneyimlerin bir daha tekrar edilmemesi için vardır. Unutulmamalıdır ki kurallar, insanları korkutmak için değil, korumak içindir.

Trafik kurallarının ihlalinde hiçbir mazeret söz konusu değildir. Bir yerlere yetişmek, önemli bir işle iştigal ediyor olmak, kesinlikle bir insan hayatından daha değerli değildir.

Trafik kazalarının ana nedenlerinden biri de aşırı hızla araç kullanmaktır. Bilindiği üzere belirlenen hız limitleri üzerinde araç kullanmak, bahanesi ne olursa olsun yasaktır ve ciddi cezai yaptırımları vardır. Hız yapmak, genel olarak yasal hız sınırının üzerinde aşırı hızda ya da yasal hız sınırını aşmayan ancak içinde bulunulan koşullar için uygun olmayan yüksek hızda araç kullanmak olarak tanımlanmaktadır. Hız kurallarını hiçe saymak, kaza sayısı üzerinde doğrudan etkisi bulunan ve nice canlara mal olan çok ciddi ve affedilemez bir hatadır.

Sürücülerde en büyük yanılgı, kendi sürücülük performansı ile aracının performansına fazlasıyla güvenmesidir ancak, karayolu üzerinde çevresel faktörlerin de önemli olduğu unutulmamalıdır. Örneğin, yüksek hızla giderken karayolu üzerinde arıza yapmış bir araç veya sahipsiz bir hayvanla âni olarak karşılaşıldığında yapılacak çok fazla bir şey olmayacaktır.

Aşırı hızla araç kullanmak ancak cahil cesareti ile yapılabilecek bir iştir. Hız arttıkça, aracın kontrolü güçleşir. Yüksek hızdayken âniden durmak gerektiğinde, araç ne kadar donanımlı olursa olsun ve frene ne kadar erken basılırsa basılsın, durma mesafesi uzar ve kazalar kaçınılmaz olur. Dolayısıyla, trafik kurallarını yok sayarak aşırı hızla araç kullanmak, can güvenliğini bilerek hiçe saymak anlamına geleceğinden cinayet ile eş değerdedir.

Öncelikle kendisine, sonra da beraber yaşadığı topluma saygılı olan bir insan hem can hem de mal güvenliğini tehlikeye atmaz. Kanunlarca belirlenen trafik kurallarına ve hız limitlerine uyarak seyahat eder.

Hız limitleri dâhilinde seyahat ederken bile aracın kontrolünü kolaylaştırmak ve olası kazalara karşı tedbir almak amacıyla hızın daha da düşürülmesi gereken yerler mevcuttur.

Sürücüler virajlara girerken tepe üstlerine, yaya, okul ve demiryolu hemzemin geçitlerine, tünellere, dar köprü ve menfezlere yaklaşırken yapım, onarım ve bakım çalışmaları yapılan yol kesimlerinde hızlarını düşürmeli ve trafik işaret ile işaretçilerine uyarak seyahat etmelidirler.

Yasal hız limitleri dâhilinde seyahat etmek, tehlikeli durumları fark etmek ve önlem almak için sürücüye daha çok zaman tanır. Belki de en önemlisi, tehlike ânında sürücüye aracın kontrolünü daha kolay sağlama şansını verir.

Sürücülerin, hızlarını yol durumuna, kullandıkları aracın cinsine, araçlarının yük, hava ve görüş mesafesine, yoldaki trafiğin ve trafik işaret ile işaretçilerin durumuna göre de ayarlamaları zorunludur.

Sonuç

Trafik, günümüzde hayatımızın ayrılmaz bir parçasıdır. Bu birlikteliği güvenle ve huzurla sürdürmek yine bizlerin elindedir. İnsan hayatını korumak amacıyla belirlenen trafik kurallarına uymak, uzun vadede insana fayda sağlayacağı gibi, acı tecrübeler yaşamamıza da engel olur.

      Trafiğin en önemli sorunlarından biri olan hız kurallarının ihlalinin hiçbir bahanesi yoktur. Araçlar oyuncak değil, hayatımızı kolaylaştıran unsurlardır. Hız yapmak ise keyif veya heyecan verici bir aktivite değil ancak ve ancak kazalara davetiye çıkarmaktır.

 

Şener DANYILDIZ

Yapımcı-Yönetmen-Şair-Yazar

senerdanyildiz@gmail.com

Instagram: senerdanyildiz73

 

Türkiye, Yeni Dönemde Ekonomik Ortaklıklara Odaklandı

Türkiye ile İtalya’dan Savunma ve Ticarette Yeni Dönem

Türkiye-İtalya Zirvesi

Suriye’deki Kürt konferansında "federasyon" talebi çıktı

Selanik'te Önemli Görüşme

ABD’de 1915 İddialarına Karşı Türk Buluşması

Kurtulmuş Vatikan Yolcusu

Yeni Bir Ortadoğu Vizyonu

Kurtulmuş’tan Erdoğan’a Teşekkür

Filistin İçin Tarihi Buluşma

LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.Galatasaray 31 25 1 5 48 80
2.Fenerbahçe 31 23 2 6 49 75
3.Samsunspor 32 16 10 6 9 54
4.Beşiktaş 31 14 7 10 16 52
5.Eyüpspor 32 14 10 8 11 50
6.İstanbul Başakşehir 31 14 11 6 7 48
7.Trabzonspor 31 12 10 9 13 45
8.Göztepe 31 11 10 10 12 43
9.Konyaspor 32 12 13 7 -3 43
10.Kasımpaşa 31 10 9 12 -2 42
11.Gazişehir Gaziantep 31 12 13 6 -2 42
12.Kayserispor 31 10 11 10 -10 40
13.Antalyaspor 31 11 13 7 -21 40
14.Rizespor 31 11 16 4 -14 37
15.Sivasspor 32 9 16 7 -10 34
16.Alanyaspor 31 9 15 7 -11 34
17.Bodrum FK 32 9 16 7 -13 34
18.Hatayspor 31 4 20 7 -29 19
19.Adana Demirspor 31 2 25 4 -50
1.Galatasaray 31 25 1 5 48 80
2.Fenerbahçe 31 23 2 6 49 75
3.Samsunspor 32 16 10 6 9 54
4.Beşiktaş 31 14 7 10 16 52
5.Eyüpspor 32 14 10 8 11 50
6.İstanbul Başakşehir 31 14 11 6 7 48
7.Trabzonspor 31 12 10 9 13 45
8.Göztepe 31 11 10 10 12 43
9.Konyaspor 32 12 13 7 -3 43
10.Kasımpaşa 31 10 9 12 -2 42
11.Gazişehir Gaziantep 31 12 13 6 -2 42
12.Kayserispor 31 10 11 10 -10 40
13.Antalyaspor 31 11 13 7 -21 40
14.Rizespor 31 11 16 4 -14 37
15.Sivasspor 32 9 16 7 -10 34
16.Alanyaspor 31 9 15 7 -11 34
17.Bodrum FK 32 9 16 7 -13 34
18.Hatayspor 31 4 20 7 -29 19
19.Adana Demirspor 31 2 25 4 -50