Tarih: 24.06.2025 12:32

Türkçe Sınavlarda Her Öğrenciye Eşit Fırsat

Facebook Twitter Linked-in

 Türkçe Sınavlarda Her Öğrenciye Eşit Fırsat

 

 HABER / NEZİR KARAYÜN / ADOM AJANS - Ankara’da Düzenlenen Çalıştayda Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Sınav Sistemi Masaya Yatırıldı,

 

Ankara’da düzenlenen önemli bir çalıştayda, özel gereksinimli bireylerin Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenme süreçlerinde karşılaştıkları sınav sorunları ele alındı. Millî Eğitim Bakanlığı, ÖSYM, Türk Dil Kurumu ve Yunus Emre Enstitüsü’nün ortak çalışmasıyla gerçekleşen “Yabancı Dil Olarak Türkçe Sınavlarında Kapsayıcı Uygulamalar Çalıştayı”, 25 Haziran’a kadar sürecek.

Çalıştayda, görme, işitme veya fiziksel engeli olan öğrenciler başta olmak üzere, öğrenme güçlüğü yaşayan bireylerin Türkçe sınavlarına daha adil, erişilebilir ve kapsayıcı biçimde nasıl katılım sağlayabileceği tartışılıyor. Katılımcılar arasında akademisyenler, eğitim uzmanları ve sivil toplum temsilcileri de yer alıyor.

“BAKAN YARDIMCISI ÖKTEN: TÜRKÇE ÖĞRENMEDE EŞİTLİK ÖNCELİĞİMİZ”

Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Celile Eren Ökten çalıştayda yaptığı konuşmada, “2016 yılından bu yana yürüttüğümüz PIKTES Projesi ile yabancı uyruklu çocukların eğitim sistemine katılımını ve sosyal uyumlarını destekliyoruz. Dört temel dil becerisine (okuma, yazma, dinleme, konuşma) dayalı bir sınavın pilot uygulamasını tamamladık” dedi.

Ökten, özel gereksinimli bireylerin Türkçeye erişiminin artırılmasının Bakanlık açısından bir öncelik olduğunu vurguladı. Ayrıca, öğrencilerin sosyal uyumlarını kolaylaştıracak “Sosyal Uyum Başvuru Metni” adlı yeni bir rehberin de hazırlandığını belirtti.

“ÖSYM BAŞKANI ERSOY: DÖRT BECERİ TEMELLİ YENİ TÜRKÇE SINAVI EYLÜL’DE”

ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Bayram Ali Ersoy, çalıştayda yaptığı açıklamada, “Eylül ayında Türkiye genelinde uygulanacak olan Dört Beceri Temelli Türkçe Sınavı ile öğrencilerin Türkçe yeterlilik seviyeleri daha sağlıklı bir şekilde ölçülecek” dedi.

Ersoy, bu sınavın Avrupa Ortak Başvuru Metni’ne uygun olarak geliştirildiğini, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini içeren kapsamlı bir sınav olacağını ifade etti. Ayrıca, sınav sonucunda öğrencilerin dil seviyeleri uluslararası geçerliliği olan sertifikalarla belgelenecek.

Sınavın, kapsayıcı eğitim anlayışı çerçevesinde özel gereksinimli adayların da rahatlıkla katılabileceği bir yapıda tasarlandığını vurgulayan Ersoy, çalıştaydan çıkacak görüşlerin bu sürece yön vereceğini kaydetti.

“TÜRKÇENİN ÖĞRETİMİ İÇİN KURUMLAR EL ELE VERDİ”

Çalıştayda konuşan Türk Dil Kurumu Başkanı Prof. Dr. Osman Mert ve Yunus Emre Enstitüsü Başkan Yardımcısı Doç. Dr. Cahid Şenel, kurumlarının Türkçeyi yabancı dil olarak öğretme çalışmalarına büyük önem verdiğini dile getirdiler. Mert, Türkçenin doğru ve etkili şekilde öğretilmesinin kültürel bağların güçlenmesine de katkı sağlayacağını belirtti.

Şenel ise Yunus Emre Enstitüsü’nün yurt içi ve yurt dışındaki faaliyetlerinden örnekler verdi. Şenel, özellikle özel gereksinimli bireyler için dijital içerikler, video destekli materyaller ve uyarlanmış müfredatlar üzerinde çalıştıklarını ifade etti.

“UZMANLAR MASA BAŞINDA, KAPSAYICI SINAV SİSTEMİ GELİYOR”

Çalıştay süresince düzenlenecek masa başı çalışmalarıyla, engelli bireyler için Türkçe sınavlarında uygulanacak özel düzenlemeler karara bağlanacak. Bu düzenlemeler arasında, sınav ortamının fiziksel düzenlemeleri, sınav süresinin esnetilmesi, braille materyaller, işaret dili desteği, teknolojik araç kullanımı gibi uygulamaların detaylandırılması hedefleniyor.

Çalıştayın sonuç raporunun önümüzdeki aylarda kamuoyuyla paylaşılması ve kapsayıcı sınav uygulamalarının eylül ayında başlayacak yeni sınav sistemine entegre edilmesi bekleniyor.




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —