• BIST 100

    11007,37%0,81
  • DOLAR

    42,52% 0,07
  • EURO

    49,55% -0,06
  • GRAM ALTIN

    5743,85% -0,15
  • Ç. ALTIN

    9322,75% 0,27

Erkekleri araba, kadınları kıyafetle etkiliyorlar

Erkekleri araba, kadınları kıyafetle etkiliyorlar

GÜNDEM 10.03.2025 18:24:30 0
Erkekleri araba, kadınları kıyafetle etkiliyorlar

Parayı yönetmenin ve akıllıca harcamanın en zor şey olduğunu kaydeden Prof. Dr. Nevzat Tarhan, tüketici zihninin pazarlamacılar tarafından keşfedilmeyi bekleyen bir alan olduğuna vurguladı. Psikiyatrist Tarhan, pazarlamada hedef kitlenin kadınlar ve çocuklar olduğunu belirterek, "Erkekleri araba ve saat gibi konularda etkiliyorlar. Kadınları da kıyafet konusunda..." dedi.

İSTANBUL (İGFA) - Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü, Psikiyatrist Prof. Dr. Nevzat Tarhan, satın alma davranışı ve beyin konusunu değerlendirdi.

Prof. Dr. Nevzat Tarhan, insanların satın alma davranışını neyin etkilediğine ilişkin yapılan birçok çalışma olduğuna işaret ederek, pazarlam konusunda ciddi bir rekabet var ve son on yılda tüm dünyada tanıtım için ayrılan bütçelerde de hızlı bir artış yaşandığını söyledi. "Bu konuda Harvard’da yapılan bir çalışmada bir kişinin yaptığı işin kalitesinin etkisinin yalnızca üçte bir oranında olduğunu, kalan üçte ikilik kısmın ise tanıtım ve pazarlama ile ilgili olduğunu ortaya koyuyor" diyen Tarhan, "Bu üçte ikilik kısmın yarısı kişinin kendi network'ü, ikili ilişkileri ve özel çevresiyle, diğer yarısı ise reklam faaliyetleriyle ilişkili. Yani kaliteli bir iş yapmak tek başına yeterli değil; bu işi görünür hale getirmek için de ciddi bir çaba gerekiyor.” dedi.

GÜVENİLİR İMAJ, BÜYÜK ETKİ BIRAKIYOR!

Merhum Sakıp Sabancı’nın yıllar önce söylediği "İmaj, imaj, imaj" sözünün bugün de geçerliliğini koruduğunu hatırlatan Prof. Dr. Nevzat Tarhan, “Marka tanınırlığı oluşturmak, güvenilir bir imaj oluşturmak büyük bir etki bırakıyor. Günümüzde ise bu süreçte nöropazarlama teknikleri karşımıza çıkıyor. Nöropazarlama, pazarlama faaliyetlerinde doğru hedef kitleye ulaşmak için en uygun kararları almayı amaçlıyor ve bu alandaki çalışmalar hızla gelişiyor.” diye konuştu.

Yapılan bir çalışmaya göre, marka değeri yüksek olan bir asitli içeceğin daha çok satıldığını, o markanın oluşturduğu algıyla tüketicilerin duygusal bağ kurduklarının da görüldüğünü dile getiren Prof. Dr. Nevzat Tarhan, nöropazarlama alanındaki gelişmeler üzerine Türkiye’de de ilk nöropazarlama yüksek lisans programını açtıklarını söyledi.

SATIN ALMA DAVRANIŞLARI NASIL İNCELENİYOR?

Üsküdar Üniversitesi ev sahipliğinde her yıl düzenlenen Nöropazarlama sempozyumuna da atıfta bulunan Prof. Dr. Tarhan, reklam, tanıtım ve pazarlama alanında çalışan bilim insanlarının bir araya getirerek, satın almada ilgi çekici davranışları daha iyi anlamaya yönelik çalışmalar yaptıklarını dile getirdi.

Prof. Dr. Tarhan, "Eye Tracking" cihazının da insanların bir görsel incelediklerinde göz hareketlerini ve en çok hangi bölgelere odaklandıklarını tespit ettiğini, bu yöntemle insanların hangi ürüne, kıyafete ya da arabanın hangi bölümde daha çok ilgi gösterdiğinin, göz hareketlerinin yoğunlaştığı alanlardan anlaşıldığını anlatarak, beyin dalgalarının izlenmesiyle de benzer analizler yapıldığını, satın alma davranışlarının bu şekilde incelendiğini söyledi.

Marka imajını ve tüketiciye ilettiği mesajı firmaların giderek daha fazla önemsemeye başladığını da söyleyen Prof. Dr. Tarhan, “Bir çikolata çıkıyor ve bir reklamla insanlar kuyruk oluşturuyorlar. Bu nedenle tüketici zihni üzerindeki çalışmalar, beğenilirlik, ikna, marka bağlılığı, kişinin bununla ilgilenme seviyesini ölçmek gerekiyor.” dedi.

Tüketici zihninin pazarlamacılar tarafından keşfedilmeyi bekleyen bir alan olduğunu ifade eden Prof. Dr. Tarhan, şu anda tüketicinin zihninin okunmaya çalışıldığını, marka sadakatinin nasıl oluşturulacağının da bilimsel bir şekilde incelendiğini anlattı.

Haber Kaynak : yerelhaberim.net

Çetiner’den ALTİD Başkanı Cem Özcan’a Ziyaret

Akran Nezaketi ile saygı, anlayış, empati ve sağlıklı iletişimi

Trakya Üniversitesi Personeli Avukat 2. Kattan Düşerek Hayatını Kaybetti

Özel Çocuklar Türkiye Deniz Canlıları Müzesi’nde Unutulmaz Bir Gün Geçirdi

Dikkat Asılsız İddialara İtibar Etmeyin...

Özgür Özel’in Antalya Listesinde Öne Çıkan Üç İsim

Alanya Servis Esnafları Kooperatifi’nden İki Öğrenciye Burs Desteği

Can’dan 3 Aralık Dünya Engelliler Günü Mesajı

“Türkiye Yeşeriyor Gazze Güçleniyor” Projesiyle Anlamlı Fidan Dikimi

Ertan, Güven Tazeledi…

Gazeteciliğin Sırrı Açıklandı: Bir Günde Olunmuyor

Tekerlekli Sandalye Basketbol Takımı sezona galibiyetle başladı

Vatandaş istedi, Aksoy yerine getirdi

Oda ve Birlikler Bilgileri Bakanlığa Bildirecek

4 Bini Aşkın Fidan Öğretmenler İçin Toprakla Buluştu

Bayraktar, Türkiye Enerji Zirvesi’nde Enerji Piyasalarıyla Buluşacak

KGK heyetinden BİK Genel Müdürü Çay’a sektörel durum raporu

Kamburoğlu, Hakkında Çarpıcı İddialar..!

İlçe Başkanı Yoğun Bakımda mı?

Avcılar Kent Konseyi, 25 Kasım Kadına Yönelik Şiddeti Kınadı

Hakime ERGÜL ve Onur BOZKURT Muhteşem Bir Düğünle Evlendiler

“Bilim İnsanları: ‘Kâinatta Tesadüfe Yer Yok’”

Alanya Turizminin Yeni Başkanı Belli Oldu

Lüks Araç’ Krizi Büyüyor...

Postacı: Eğitim Meşalesi Öğretmenlerin Elinde Yükselecek

Av. Önder Serkan Çebi’den 24 Kasım mesajı

Karayün; Eğitimin Ruhu, Öğretmenin Eliyle Hayat Bulur

Alanya'da Akıllara Durgunluk Veren İddia

Alanya'da 'Lüks Araç' Vurgunu İddiası

Ertan, Öğretmenlerimizin Emeğini Yaşatan Bir Proje

Yükleniyor

KKTC'nin yeni Cumhurbaşkanı Tufan Erhürman oldu

Çin'in Dijital Dönüşümü Kadınlar İçin Yeni Fırsatlar Yaratıyor

Türkiye’ye 627 Milyon Dolarlık 5g Yatırımı

Oval Ofis'te beklenen görüşme gerçekleşti... Trump'tan Erdoğan'a 'lider' övgüsü

Av. Yalçın TURA; 30 Zafer’inin Öncesini Yazdı

Başkan KAÇALİ, Azerbaycan Cumhuriyetinin 107. Yılını Kutladı

İstanbul’da Barış İçin Tarihi Zirve

Trump’tan İstanbul Açıklaması

Erdoğan ve Zelenskiy Ankara’da Buluşuyor

Ford İşçileri Almanya’da Grevde

Oda ve Birlikler Bilgileri Bakanlığa Bildirecek

Hakime ERGÜL ve Onur BOZKURT Muhteşem Bir Düğünle Evlendiler

MÜSİAD Tekstil, Deri ve Hazır Giyim Sektör Kurulu buluştu

Tarım-ÜFE yıllık yüzde 45,40 arttı!

Gecikme Zammı Oranı, Yeni Düzenleme Yürürlüğe Girdi

Dengesi Değişen Bir Piyasa

Türkiye’de konut sektörünü sarsan büyük vurgun iddiaları:

Vergi Denetiminde Adalet: Uyumlu Mükellefin İspat Hakkı

Bakan Şimşek: Enflasyon beklentilerinde düşüş sürüyor

'Merkez'in rezervleri arttı!

Karya Farma Ekibi Dikenli İnciri İnceledi Sonuçlar Şaşırttı

Karya Farma Ekibinden İki Spesifik Patent Müjdesi Geldi

109. Anma Yıldönümünde Sarıkamış Şehitleri

Tekerlekli Sandalye Basketbol Takımı sezona galibiyetle başladı

Vatandaş istedi, Aksoy yerine getirdi

Raket şampiyonluk kürsüsüne oturdu

Veledromu’nda Torku rüzgarı! Madalyalar peş peşe

Konya ilçelerinde 'Kış Spor' heyecanı

Gebze'de filede Galatasaray’a karşı büyük zafer

TOFAŞ, Mersin'e potada boyun eğdi

Nilüfer Belediyespor, EHF Avrupa Kupası’nda tur atladı

Kars 36 Spor Deplasmandan 3 Puanla Dönüyor!

Gebzeli güreşçiler Balkan Şampiyonası'ndan madalyalarla döndü

Ankara 3. Ardahan tanıtım günlerine 1 Milyon katılımla Muhteşem oldu.

Esenyurt’ta Sanat Dolu Bir Akşam: Hayati İnanç’tan “Hayata Şiirden Bakmak” Söyleşisi...

ARDAHAN Göle’den Dünyaya Açılan Bir Işık

Göle kültür ve kaşar festivali için yeni bir vizyon ihtiyacı

Turizmci Ersin ÖZKURT; Bölgeni kurtuluşu Yayla Turizmidir

Cihan Akman, Lale Festivali Muş’un Dünyaya Açılan Kapısıdır

Cafer Yağcı, Göle’nin Organik Ürünlerinin Gözü Dünya Pazarlarında Olmalı

Emekli İnfaz ve Koruma Memurunun 4. Kitabı

Genç şair Eren Güler’den yüreklere dokunan bir eser…

Esenyurt’ta Linç Kültürü Masaya Yatırılıyor

LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.GALATASARAY A.Ş. 15 11 1 3 21 36
2.FENERBAHÇE A.Ş. 15 9 0 6 18 33
3.TRABZONSPOR A.Ş. 14 9 1 4 13 31
4.GÖZTEPE A.Ş. 14 7 2 5 10 26
5.SAMSUNSPOR A.Ş. 15 6 2 7 6 25
6.BEŞİKTAŞ A.Ş. 14 7 4 3 7 24
7.GAZİANTEP FUTBOL KULÜBÜ A.Ş. 14 6 4 4 -1 22
8.KOCAELİSPOR 14 5 6 3 -3 18
9.RAMS BAŞAKŞEHİR FUTBOL KULÜBÜ 15 4 6 5 3 17
10.CORENDON ALANYASPOR 14 3 4 7 -1 16
11.TÜMOSAN KONYASPOR 15 4 7 4 -4 16
12.ÇAYKUR RİZESPOR A.Ş. 15 3 6 6 -6 15
13.HESAP.COM ANTALYASPOR 14 4 8 2 -11 14
14.KASIMPAŞA A.Ş. 14 3 7 4 -7 13
15.İKAS EYÜPSPOR 15 3 8 4 -8 13
16.ZECORNER KAYSERİSPOR 15 2 6 7 -17 13
17.GENÇLERBİRLİĞİ 14 3 9 2 -7 11
18.MISIRLI.COM.TR FATİH KARAGÜMRÜK 14 2 10 2 -13 8