Bugun...


Ali Riza TAHSİNOĞLU


Facebookta Paylaş









MOTİVASYON ÖĞRENCİLER İÇİN EN İYİ BEŞ STRATEJİ-2
Tarih: 10-12-2018 11:48:00 Güncelleme: 10-12-2018 11:48:00


3.SINIFINIZDA BİR ÖĞRENCİ TOPLULUĞU OLUŞTUR
 


Öğrencilerin riskli bir sınıf ortamına ihtiyaçları vardır, risk almak ve mücadele etmek istedikleri yerlerde. Bu hedefe ulaşmak için, öğrenciler ve öğretmen ortak toplu hedeflere doğru birlikte çalışmalıdır. Öğrenciler, sınıftaki diğer öğrencilerle birlikte çalışmaya ve onlara yardımcı olmaya istekli olmalıdır. Mücadele, öğrenme sürecinin bir parçası olarak kabul edilebilir ve teşvik edilmelidir.



Geleneksel öğretim, ders veren öğretmenlerden ve not alan öğrencilerinden oluşur. Bunu takiben, öğrenenlerin, anlamaları kontrol etmek için bağımsız çalışmalar yapmaları gerekir. Bu modası geçmiş modeli, öğrencilerin öğrencilerle konuştuğu daha fazla zaman içerecek şekilde dönüştürmek, gerçek toplumu beraberinde getirir. İşbirlikçi grup çalışması, öğretmen dersi ve bağımsız çalışma arasındaki etkinlik olmalıdır. Bu, öğrencilerin bilgiyi özümseyebildikleri ve toplu olarak soru sorabilecekleri zamandır. Öğrenciler, yeni fikirlerle gelişimlerinin “sorun çözme” aşaması olarak kabul edilebilecekleri şeylere katılırlar ve birlikte yeni öğrenmeye gelirler. Öğretmenden öğrenciye bu kademeli sorumluluk salınımı, ezberden ezberden ziyade daha derin bir ders anlayışını teşvik eder; Böylece öğrenciler kendi öğrenmelerinde katılımcı olurlar.



Öğrenci çalışması, sınıf boyunca gururla sergilenmelidir. Bu, öğrencilere sınıfta bilgi yaratmada aktif katılımcı olduklarını bildiren bir mesaj gönderir. Öğretmen, bilginin tek sahibi değildir. Ayrıca, öğretmenler, bireysel öğrenenler ile dolu bir odadan ziyade, öğretmenler de dahil olmak üzere, öğrenen topluluğunu tanıtan dili kullanabilir. “Ben” ve “siz” kelimelerinden ziyade “biz” ve “bizim” kelimelerini kullanmak, sınıf kültürü üzerinde önemli bir etkiye sahiptir ve öğrencilerin birbirine bağımlı öğrenciler olarak nasıl işlediğini gösterir. 

 

4.YÜKSEK BEKLENTİLER OLUŞTURMAK VE NET HEDEFLER BELİRLEMEK
 


Yüksek beklentileri belirlemek ve öğrencileri mücadele ederken desteklemek, öğrenenlerin bu beklentileri karşılamalarını sağlar. Beklentiler şeffaf olduğunda, öğrenciler öğrenmelerinin nereye gittiğini bilir ve oraya ulaşmak için motive olurlar çünkü mümkün görünüyor: yol görünür. Günlük, haftalık ve yıllık hedeflere yönelik çalışmalar, öğrencilere yaptıkları sıkı çalışma için bir amaç ve anlam kazandırır. 


Günlük öğrenme hedefleri (öğrenme hedefleri veya “I can” ifadeleri) günlük olarak yayınlanmalı, görünür ve referans alınmalıdır. Dersin başlangıcında “günün amacı” nın oluşturulması, öğrencilere öğrenmeleri için bir amaç kazandırır. Öğrenciler ayrıca, her dersin sonunda, öğrenme hedeflerine ulaştıklarından emin olduklarını kontrol ederek kendilerini değerlendirebilirler.



Akademisyenler için yüksek beklentileri korumak öğrenmeye denktir, ancak davranış, akademik dil, grup çalışması ve hatta bireysel çalışmaların uzunluğu ve biçimi için yüksek standartlar da derin öğrenim için gereklidir. Öğrencilerin bu beklentileri bildiğini kabul edemeyiz. Açıkça belirtilmelidirler. Öğrencilerin belirli bir şekilde etkileşimde bulunmasını beklersek, onlara nasıl öğretmeli ve onları sorumlu tutmalıyız. Belirli bir biçimde görüntülenen bir ödev istiyorsak, onu modellemeli ve beklemeliyiz. Beklentileri destekleyecek rutinler, öğrenme topluluğuna kurulduktan ve netleştikten sonra, öğrenme sınıftaki en önemli eylem haline gelir. 

 

5.İLHAM VERİCİ OLUN


Çoğu yetişkin, kalıcı bir etkisi olan çocuklarından belirli bir öğretmeni hatırlayabilir.  Bunlar, yıllar sonra unutulmaz olacak öğrencilere ilham veren, meydan okuyan ve motive eden öğretmenlerdir.  Bu öğretmenleri ne ilham verici kılıyor?


İlham öğretmenleri öğrencilerine başarıyı temsil eder. Öğretmen başarısı şunlar olabilir: 10K yarışı tamamlamak, küçük bir işletme sahibi olmak veya bir öğretim ödülü almak. Her birinin paylaşacak başarıları var. Zaferlerimiz sayesinde öğrenciler, başarının nasıl göründüğünü öğrenebilir ve ondan sonra gidebilirler.  Öğrencilerimiz başarı istediklerine karar verdikten sonra, davranışlarımıza ve seçimlere ve hatta başarımıza bizi yönlendiren fedakarlıklara çok dikkat ederler. Bu davranışlar, sıkı çalışmayı, mücadele isteğini ve hatalarımızdan öğrenebilme yeteneğini içerir. Öğrenciler davranışlarımızı ve stratejilerimizi kendi hedeflerini gerçekleştirmenin bir yolu olarak içselleştirir. Onlara günlük rutinlerimizde, ödevlerimizde ve onlarla karşılaştıklarında bunu yapma fırsatı veriyoruz. 

 

 



Bu yazı 2873 defa okunmuştur.

YAZARIN DİĞER YAZILARI

ÇOK OKUNAN HABERLER
YAZARLAR
FOTO GALERİ
  • Komik
    Komik
  • Bebişler
    Bebişler
  • Yurdum İnsanı
    Yurdum İnsanı
  • Fantastik
    Fantastik
  • ATATÜRK
    ATATÜRK
  1. Komik
  2. Bebişler
  3. Yurdum İnsanı
  4. Fantastik
  5. ATATÜRK
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
  • KARSLILAR EDİRNE VALİSİNİ İSTİFAYA DAVET ETTİ.
    KARSLILAR EDİRNE VALİSİNİ İSTİFAYA DAVET ETTİ.
  • İSİAD DÜNYANIN EN BÜYÜK SANAYİ SİTESİNİ KURUYOR
    İSİAD DÜNYANIN EN BÜYÜK SANAYİ SİTESİNİ KURUYOR
  • IĞDIR İL KÜLTÜR MÜDÜRÜ OSMAN AYYILDIZ
    resim yok
  • DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ KURULTAYI
    DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ KURULTAYI
  • BİZ KARAPAPAK TÜRKLERİYİZ
    BİZ KARAPAPAK TÜRKLERİYİZ
  • DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ azerbaycan
    DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ azerbaycan
  1. KARSLILAR EDİRNE VALİSİNİ İSTİFAYA DAVET ETTİ.
  2. İSİAD DÜNYANIN EN BÜYÜK SANAYİ SİTESİNİ KURUYOR
  3. IĞDIR İL KÜLTÜR MÜDÜRÜ OSMAN AYYILDIZ
  4. DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ KURULTAYI
  5. BİZ KARAPAPAK TÜRKLERİYİZ
  6. DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ azerbaycan
VİDEO GALERİ
YUKARI