Bugun...


Ali Riza TAHSİNOĞLU


Facebookta Paylaş









MOTİVASYON ÖĞRENCİLER İÇİN EN İYİ BEŞ STRATEJİ-1
Tarih: 01-11-2018 00:32:00 Güncelleme: 01-11-2018 00:38:00


Tüm mesleki eğitim pedagojisinde çok bilgili olabilmek için profesyonel gelişim saatlerine katlanıyoruz.  Sınıfta en iyi uygulamaları kullandığımız için iş arkadaşlarımızla işbirliği yapıyoruz.  Gelişimlerini takip edebilmemiz için öğrenciler için değerlendirmeler geliştiriyoruz.  Bütün bunlar işe yaramazsa, öğrencileri tekrar yoluna sokmayı amaçlayan kasıtlı müdahalelerimiz var.

 

VE ÖĞRENCİLER HALA BAŞARISIZ OLUYOR

Sorun, birçok öğrencinin öğrenmeye motive olmamasıdır. Mükemmel ders planı ile bile, motivasyonu olmayan bir öğrenci öğrenmeyecek. Bazı öğretmenler, öğrencileri motive etmenin onların işi olmadığını iddia ediyor. İçeriği tanımak ve iyi öğretmek öğretmenin görevidir; Öğrenci kendi öğrenmesi için sorumluluk almalı ve kendi motivasyonunu bulmalıdır. Bu eski moda fikir, birçok öğretmenin ortalamasını sınırlayan şeydir. Harika bir öğretmen, öğrenci motivasyonunun öğrenmede başarı için gerekli olduğunu ve öğretmenlerin öğrenci motivasyonunu geliştirmek için mükemmel konumda olduklarını kabul eder. İşte, öğrencileri motive etmeye yardımcı olmak için sınıfta kullanılabilecek bazı stratejiler şunlardır: 

 

1.SABİT ZİHNİYET ÜZERİNDE BÜYÜME ZİHNİYETİNİ TEŞVİK EDİN 

Eğitim bilimcileri, öğrencilerin öğrenmeyle ilgili temel bir inanca sahip olduklarını öne sürüyor: sabit bir zihniyet ya da büyüme zihniyeti. Sabit bir zihniyet inancı, insanların belirli yeteneklerle ve yeteneklerle ya da onlar olmadan doğduklarını ve yeteneklerin değiştirilemeyeceğini düşündürmektedir. Sabit zihniyet öğrenenleri kendilerini kanıtlamaya çalışırlar ve zorluklardan uzak dururlar çünkü zorlayıcı görünmek istemezler. Diğer yandan, bir büyüme zihniyetini öğrenen kişi, yeteneklerin ve yeteneklerin zor işlerle geliştirilebileceğini inanmaktadır.  Büyüme zihniyetine sahip öğrenciler, bir zorluğun tadını çıkarırlar ve mücadelelerin ve başarısızlıkların büyümenin gerekli kısımları olduğunu görürler. Büyüme zihniyetine sahip öğrenenler kesinlikle çok çalışmak için motive olurlar. 

 

SINIFTA BİR BÜYÜME ZİHNİYETİ NASIL GELİŞTİREBİLİRİZ?

Öğrencilerimiz için en güçlü geribildirim öğelerinden biri, çabaları ve sıkı çalışmaları için onları övmek. “Okumalarınızı pratik yaptığınızı söyleyebilirim, ya da“ Zaman çizelgelerinizde pratik yapmak, ”diyerek öğrencilere akademik başarılarını geliştirme gücüne sahip olduklarını anlatıyor. Bu, “vay, sen akıllı bir matematik öğrencisin,” ya da “sen böyle inanılmaz bir okuyucusun” demeliyiz. ”Çalışmalar üzerine yetenekler için övgü, öğrencilerin sahip oldukları yeteneklere sahip olduklarını ya da yapmadıkları fikrini güçlendirir. Ve öğrenci tarafında çok fazla çalışma yapılmaması sonucu değiştiremezsiniz. Hepimiz öğrenciyiz ve bu şekilde teşvik edilmelidir.


Bir öğrenme döngüsü boyunca, öğretmenler biçimlendirici ve özetleyici değerlendirmeler dâhil ederek öğrenci ilerlemesini değerlendirir. Biçimlendirici değerlendirmenin amacı, daha sonraki bir özet değerlendirmede nihai başarı için gereken öğrenmeyi tespit etmektir. Biçimlendirici değerlendirme, öğretmenleri ve öğrencileri, iyileştirme için öğrenci ve sınıf ihtiyaçları hakkında bilgilendirir, böylece her ikisi de nihai değerlendirmedeki performansı iyileştirmek için hareket edebilir. Bazı biçimlendirici değerlendirmeler şunlardır: Anlamak için başparmak yukarı / başparmak aşağı kontrol, küçük gruplar halinde bir sınav veya bir dersin sonunda bir çıkış notu. Önemli olan, öğrencilerin, öğrenmelerinde ilerleyebilmeleri için değerlendirmeden zamanında ve tanımlayıcı geri bildirim almalarıdır. Bu öğrenme döngüsü, daha sonraki bir özet değerlendirmede sonuçları iyileştirecektir.


Öğretmenler olarak, büyüme zihniyetini modelleyebiliriz. Cesarete sahip!  Öğrencilerinizle ilgili geribildirimde bulunmalarını isteyin ve gerekli değişiklikleri yapmaya istekli olun. Adanmış olun! Öğrenciler için çok çalışın ve ne kadar sıkı çalışmanın ve özverilerin başarıya ve büyümeye dönüştüğünü paylaşın. Bu geri bildirim, biz de öğrenenler olduğunu göstermektedir. Ayrıca öğrencilerimizi, bizimle birlikte öğrenme yolculuğuna devam etmeye davet ediyor. Öğrenciler her zaman o sıkı çalışmaya karşılık veren bir öğretmen için çalışmak için istekli. 

 

2.ÖĞRENCİLERİNİZLE ANLAMLI VE SAYGILI İLİŞKİLER GELİŞTİRİN


Tüm öğrencilerimize gerçekten ilham verecek ve motive edeceksek, her birini kişisel düzeyde bilmeliyiz. Onların çıkarlarını ve hobilerini, kiminle takıldığını, aile durumlarını ve onları heyecanlandıran şeyleri bilmemiz gerekiyor. Her öğrenci farklı motivasyon stratejileri gerektirecek ve hangi stratejilerin işe yarayacağını tahmin edebilmek için onları tanımak zorundayız.


“Bilmeyi” başarabilmek için, öğrencilerin “İyi Haber” i paylaşabileceği beş dakikaya izin vermeyi deneyin. Örneğin, A öğrencisi, “Ben yeni bir ablayım!  Bu hafta sonu yeni bir erkek kardeşim oldu! ”Bu, öğrencilerimiz hakkında insanlar hakkında bilgi edinmemizi ve onlara ayrı ayrı önem verdiğimizi bilmemiz için bir fırsat. Bu aynı zamanda öğretmenlerin okul dışındaki yaşamları hakkında bazı ayrıntıları paylaşmaları için bir yol sağlar. Öğretmenler kişisel olarak paylaşmaya ve savunmasız kalmaya istekli olduklarında, öğrencilerin aynı şeyi yapma olasılığı daha yüksektir. Öğrenciler birbirlerini bütün insanlar olarak gördüklerinde, risk almak için daha isteklidirler ve başarı elde etmek için sormaları gereken soruları sormaktadırlar.


Hepimiz farklı öğreniyoruz. Her sınıfta çeşitli öğrenenler vardır: görsel, dokunsal, sözel ve daha ayrıcalıklı. Bunu, onları tanımak ve bunları ona göre öğretmek için çaba sarf etmek olarak bizim sorumluluğumuz olarak görebiliriz. Bu çalışma, öğrencilerimizi daha uyumlu ve açık bir öğrenme topluluğuna götüren yeteneklerimizle sonuçlanır. 

 



Bu yazı 618 defa okunmuştur.

YAZARIN DİĞER YAZILARI

ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
YAZARLAR
FOTO GALERİ
  • Komik
    Komik
  • Bebişler
    Bebişler
  • Yurdum İnsanı
    Yurdum İnsanı
  • Fantastik
    Fantastik
  • ATATÜRK
    ATATÜRK
  1. Komik
  2. Bebişler
  3. Yurdum İnsanı
  4. Fantastik
  5. ATATÜRK
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
  • KARSLILAR EDİRNE VALİSİNİ İSTİFAYA DAVET ETTİ.
    KARSLILAR EDİRNE VALİSİNİ İSTİFAYA DAVET ETTİ.
  • İSİAD DÜNYANIN EN BÜYÜK SANAYİ SİTESİNİ KURUYOR
    İSİAD DÜNYANIN EN BÜYÜK SANAYİ SİTESİNİ KURUYOR
  • IĞDIR İL KÜLTÜR MÜDÜRÜ OSMAN AYYILDIZ
    resim yok
  • DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ KURULTAYI
    DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ KURULTAYI
  • BİZ KARAPAPAK TÜRKLERİYİZ
    BİZ KARAPAPAK TÜRKLERİYİZ
  • DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ azerbaycan
    DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ azerbaycan
  1. KARSLILAR EDİRNE VALİSİNİ İSTİFAYA DAVET ETTİ.
  2. İSİAD DÜNYANIN EN BÜYÜK SANAYİ SİTESİNİ KURUYOR
  3. IĞDIR İL KÜLTÜR MÜDÜRÜ OSMAN AYYILDIZ
  4. DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ KURULTAYI
  5. BİZ KARAPAPAK TÜRKLERİYİZ
  6. DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ azerbaycan
VİDEO GALERİ
YUKARI