Bugun...


Ali Riza TAHSİNOĞLU


Facebookta Paylaş









SINIF ÖĞRETMENLİĞİ UYGULAMASI
Tarih: 07-03-2019 21:13:00 Güncelleme: 07-03-2019 21:13:00


Öğretim kalitesinin öğrenci öğrenmesi için temel olduğu kanıtlanmıştır. Örneğin, sınıf yönetimi ve sınıf etkileşimlerinin öğrencilerin bilişsel yetkinliklerine ve ev ortamlarına benzer boyutlarda etkileri olduğunu göstermiştir. Benzer şekilde, okul etkinliği üzerine yapılan çağdaş araştırmaları gözden geçirirken, öğretim özelliklerinin, öğrenci başarısı üzerinde okul ortamından daha büyük bir etkiye sahip olduğu sonucuna varmışlardır. Ancak araştırmacılar hemfikir tek, iyi tanımlanmış en iyi öğretim şekli yoktur. Sınıf uygulamasının etkinliği, hedefe özgü olduğu kadar alan adı da özeldir; kültürel bağlam ve mesleki geleneklere bağlıdır. Böylece TALIS, tek bir “ en uygun” uygulama türü yerine, farklı öğretim uygulamaları profillerini tanımlamayı amaçlamaktadır.

 

“Yapılandırma pratikleri”, “Öğrenme hedeflerini açıkça belirtiyorum” gibi beş maddeyle ölçülmüştür. Diğer öğeler, önceki derslerin özetini, ödev gözden geçirmeyi, alıştırma kitabını kontrol etmeyi ve öğrencileri sorgulayarak sınıfta öğrenci anlayışını kontrol etmeyi içermektedir. “Öğrenci odaklı uygulamalar” dört öğe ile ölçülmüştür, örneğin “Öğrenciler küçük gruplar halinde bir problem veya göreve ortak bir çözüm bulmak için çalışırlar.” Diğer öğeler yetenek gruplaması, öğrenci kendini değerlendirme ve sınıf planlamasına öğrenci katılımını içerir.   “Geliştirilmiş faaliyetler”, “Öğrenciler en az bir hafta sürecek projelerde çalışırlar” gibi dört maddeyle de ölçülmüştür. Diğer öğeler arasında bir ürün üretme, bir makale yazma ve tartışma tartışmaları yer almaktadır.

 

Gelişmiş aktiviteler, tüm katılımcı ülkelerde öğrenci odaklı uygulamalardan daha azdır. Bu, dünyanın farklı bölgelerindeki öğretmenlerin ortalama olarak öğrencinin derse ortak olarak karar vermesine izin verdiğini, yetenek gruplandırmasını kullandığını ve öğrencilerin bireysel olarak uyarlanmış görevleri öğrenci projelerini, tartışmaları, makaleleri ve ürünlerin oluşturulmasından daha sık vermelerini sağladığını gösterir. Yine, genel bir göreceli frekans modeli gözlenirken, aynı zamanda ülkeler arası farklılıklar da gözlenir. Bazı ülkelerde (Brezilya, Kore, Malta ve Meksika ) gelişmiş etkinliklerin ve öğrenci odaklı uygulamaların nispi ortalama sıklıkları çok benzerdir. Dolayısıyla, bu ülkelerde gelişmiş aktivitelerin nispi sıklığı diğer ülkelerle karşılaştırıldığında yüksektir. Bulgaristan ve Slovenya'da öğrenci odaklı ve geliştirilmiş etkinlikler arasındaki nispeten büyük farklılıklar bulunmaktadır.

 

Özetle, öğretim uygulamalarının boyutları ve sınıf öğretme uygulamalarının göreceli sıklıklarının örüntüleri ülkeler arasında benzerdir. Bu önemli bir sonuçtur ve öğretim uygulamaları ve rutinleri için önceki kültür-genel kategorileştirme bulgularını doğrular. Bununla birlikte, hiçbir ülkede ortalama olarak, yapılanma uygulamalarından daha sık kullanılan öğrenci odaklı uygulamaların ya da öğrenci odaklı uygulamalardan daha fazla kullanılan etkinliklerin daha sık kullanıldığı bildirilmiştir. Sınıf öğretme uygulamalarının bu boyutlarının üçünün de, sonuçlarla ilgileşimleri doğrusal olmasa ve yüksek frekansın bazıları için bazılarına göre daha anlamlı olsa bile, öğrenci çıktıları ile ilişkili olduğu görülmüştür.

 

Okuldaki ders uygulamalarının ülke görünüşlerini incelemenin yanı sıra, denekler arasındaki farklılıklar da göz önünde bulundurulmuştur. Öğretmenlerin inançlarını ve uygulamalarını ölçmek için kullanılan yapılar temel olarak matematik ve fen öğretimi üzerine yapılan araştırmalar bağlamında geliştirilmiştir. TALIS, öğretimin temel davranışsal boyutlarının, konuların geneline ne ölçüde yaygınlaştırılabileceğini incelemeyi mümkün kılar. Öğretimsel uygulamaların aynı üç boyutunun tüm konular için geçerli olduğu, ancak - içerik, konu, müfredatta farklılıklar olduğu varsayılmıştır. Ve özel öğretim hedefleri raporlanan uygulama sıklıklarının görünüşlerindeki farklılıklar da beklenmiştir.

 

TALIS verilerinin analizi, öğretimsel uygulamaların üç boyutunun tüm konular için geçerli olduğunu ortaya çıkarmaktadır.  Böylece, yapılandırma, öğrenci odaklı ve geliştirilmiş etkinlik boyutları, farklı alanlardaki yönergeleri tanımlamak için uygun görünmektedir. Ancak, beklendiği gibi, öğretim uygulamalarının nispi sıklıklarının görüntülü belirli bir ölçüde alana özgü olduğunu kanıtlamıştır.

 

Son olarak, pratik ve mesleki beceri, sanat ve teknoloji öğreten öğretmenler, diğer iki gruba göre öğrenci odaklı uygulamaların daha sık olduğunu bildirmektedir. Bu konuların daha pratik doğası göz önünde bulundurulduğunda, öğrencilerin ders içeriğinin, yetenek gruplandırmasının ve bireyselleştirilmiş öğretimin ortak olarak belirlenmesi için daha fazla alan olduğu görülmektedir. . Eski konularda daha sık kullanılan öğrenci odaklı uygulamalar ve geliştirilmiş aktiviteler Öğrencilerin sorumluluk alması ve kendi kendini organize etmesi ve öğrencilerin gelecekteki profesyonel yaşamlarına yardımcı olacak geniş bir beceri yelpazesi geliştirmelerine yardımcı olurlar.

 

Analiz seviyeleri arasındaki varyans dağılımı, öğretme uygulamalarının - öğretimle ilgili inançlar gibi kişisel stratejileri ve alışkanlıkları büyük ölçüde temsil ettiğini ve bir okul içindeki öğretmenler arasında farkedilir şekilde farklılık gösterdiğini göstermektedir. Sosyalleşme süreçlerinin ve okuldaki tüm öğretmenlerin diğer faktörlerin etkisi açığa çıkma oldukça küçüktür, fakat öğretim uygulamaları için, öğretme ve öğrenmenin doğası hakkındaki inançlardan daha güçlüdür. Kültürel faktörler ve pedagojik gelenekler öğretim uygulamalarını önemli ölçüde şekillendirmektedir. İlginç bir şekilde, ülkeler özellikle gelişmiş faaliyetlerin sıklığı bakımından farklılık gösterirken, yapılanma çalışmaları ülkelerin tamamında eşit derecede popüler görünmektedir.

 

Yine, bu sonuçlar bireysel mesleki öğrenme deneyimlerinin ve psikolojik süreçlerin yanı sıra öğretmenlerin inanç ve uygulamalarını şekillendirmek için ulusal pedagojik gelenekler ve kültürün önemine işaret ederken, yerel bağlam, yani okullara ve sosyalleşmeye özgü mesleki normlar ve uygulamalar. Bir okulda, nispeten bağımlı bir rol oynar gibi görünüyor.

 

 

 

 

 



Bu yazı 2260 defa okunmuştur.

YAZARIN DİĞER YAZILARI

ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
YAZARLAR
FOTO GALERİ
  • Komik
    Komik
  • Bebişler
    Bebişler
  • Yurdum İnsanı
    Yurdum İnsanı
  • Fantastik
    Fantastik
  • ATATÜRK
    ATATÜRK
  1. Komik
  2. Bebişler
  3. Yurdum İnsanı
  4. Fantastik
  5. ATATÜRK
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
  • KARSLILAR EDİRNE VALİSİNİ İSTİFAYA DAVET ETTİ.
    KARSLILAR EDİRNE VALİSİNİ İSTİFAYA DAVET ETTİ.
  • İSİAD DÜNYANIN EN BÜYÜK SANAYİ SİTESİNİ KURUYOR
    İSİAD DÜNYANIN EN BÜYÜK SANAYİ SİTESİNİ KURUYOR
  • IĞDIR İL KÜLTÜR MÜDÜRÜ OSMAN AYYILDIZ
    resim yok
  • DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ KURULTAYI
    DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ KURULTAYI
  • BİZ KARAPAPAK TÜRKLERİYİZ
    BİZ KARAPAPAK TÜRKLERİYİZ
  • DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ azerbaycan
    DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ azerbaycan
  1. KARSLILAR EDİRNE VALİSİNİ İSTİFAYA DAVET ETTİ.
  2. İSİAD DÜNYANIN EN BÜYÜK SANAYİ SİTESİNİ KURUYOR
  3. IĞDIR İL KÜLTÜR MÜDÜRÜ OSMAN AYYILDIZ
  4. DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ KURULTAYI
  5. BİZ KARAPAPAK TÜRKLERİYİZ
  6. DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ azerbaycan
VİDEO GALERİ
YUKARI